Saturday 26 October 2013

Dah lama rasanya mata ini tidak memandang blog 'kesan abadi' seperti telah hilang hadirnya. Entahlah tiba-tiba hati ini menjadi rindu....sayu... Aduhai sayang, seperti jauhnya kau tinggalkan aku semampunya aku bertahan dengan rindu ini... 'Kesan Abadi' itulah ujudnya kau dalam hati ini. Tidak perlu kau ada didepan mata baru aku tersenyum. kerana sayang, cinta & kasih ini telah terpupuk indah menyematkan namamu di hatiku... Sebak hati ku, dalam mengenangkan perjalanan kisah kita kasih kita. terjawab kini episod cinta kita. Kutemui kesudahan sayu rindu hangat cinta kita. Terciptalah kesan abadi kerana aku tidak mampu menjauh dari darimu. Walaupun kini cinta kita telah terpisah diantara dua dunia. Doa2cinta rinduku kan ku kirimkan ketika hatiku sujud kepadaNya... Tiada ayat yang mampu aku luahkan cukuplah sekadar aku ucapkan ~aku rindukanmu~
                   


                                                                            "CINTA"

Cinta..
Datang membawa senyuman..
Pergi meninggalkan tangisan..
Menatap bersama kenangan..
Menghilang bersama kerinduan..
Mendendam dengan kecewa..
Menguapkan airmata..

Mengenang dengan cerita..
Menjajah dengan kisah..
Membekas dengan luka..
Menanamkan rasa..
Menghayalkan surga..
Mencabut paksa..
Menyalakan neraka..

Cinta..
Membuat hati selayak pecandu..
Mengusik kalbu sang perindu..
Muara bagi syair para pujangga..
Nyawa bagi para pengelana..
Nafas bagi para pemuja..
Pusat dimensi segala imajinasi..
Pusat gravitasi segala puisi..

Cinta..
Tak pernah surut kisah..
Tak pernah mati langkah..
Karena cinta..
Selalu temukan Jalannya..



No comments:

Post a Comment